sobota, 12 września 2015

Omlet z musem dyniowym i niskokaloryczny zielony koktajl z pietruszki

Dziś śniadaniowo - obiecany pietruszkowy koktajl i w bonusie omlecior z musem z dyni - tak jesiennie :)

Dodatkowo ogłaszam, że dziś mija 6 dzień mojego wyzwania - miesiąc czystej miski. Przy moim ostatnim weekendowym rozhasaniu street foodowo-imprezowo-restauracyjnym zdecydowanie mi się to przyda.


Omlet z musem dyniowym

Składniki: 

mus:
1 dynia hokkaido
słodzik
kwas cytrynowy 
cynamon

omlet:
4 jajka
sól
słodzik
cynamon

Dynię obrać ze skóry, usunąć pestki, pokroić w kostkę, zalać w garnku wrzątkiem i ugotować ok 20 min aż się rozpadnie. Zblendować, lub rozgnieść ze słodzikiem, kwasem i cynamonem.

Białka oddzielić od żółtek i ubić z odrobiną soli na pianę, dodawać powoli żółtka, słodzik i cynamon. Usmażyć z dwóch stron na rozgrzanej patelni omlet.

Na gotowy placek nałożyć mus dyniowy, u mnie polane jeszcze Waldenem do pankejków. 

Wartość odżywcza (około, zależy od ilości musu, ja nie żałowałam :)): 330kcal
Białko: 28g
Tłuszcz: 20,5g
Węglowodany: 9,1g



Koktajl pietruszkowy

Składniki:

pęczek natki pietruszki
łyżka nasion chia
1-2 łodygi selera naciowego (lub garść szpinaku)
sok z 1 cytryny
słodzik wg uznania

Nasiona chia zalać wrzątkiem i odstawić na kilka minut, Do kielicha miksera włożyć nać, seler lub szpinak, sok, namoczone nasiona, słodzik i dolać wody. Dokładnie zmiksować i ewentualnie wyregulować gęstość wodą. 

Wartość odżywcza: 65kcal
Białko: 3g
Tłuszcz: 3,4g
Węglowodany: 5g W roli głównej: natka pietruszki

2 komentarze: