czwartek, 24 września 2015

Placki z kalarepy

No dobra. Znów muszę powrócić do diety dla staruszków :) W piątek miałam wyrwaną pierwszą czwórkę, jutro z drugiej strony. Boli mnie szczęka i jedzenie nie sprawia mi szczególnej przyjemności, dlatego staram się, by było miękkie nie wymagające zbyt wiele żucia (pierś z gęsi to nie był dobry pomysł...)

Co tydzień wysyłam męża na rynek po owoce i warzywa. I przyzwyczaił się, że zawsze lubiłam pochrupać sobie kalarepę, czy marchewkę i wciąż zdarza mu się przytargać kilka sporych sztuk, ku mojej rozpaczy, że z chrupania nici...:( Dziś więc przepis na

 Placuszki z kalarepki

 Składniki: 

1 spora kalarepa
 2 jajka 
ok 60g mąki gryczanej 
sól, pieprz 

Kalarepę obrać, zetrzeć, połączyć z mąką i jajkami. W razie, gdyby masa była za sucha, dodać odrobinkę wody. Smażyć z obu stron. 

Wartość odżywcza: 432kcal 
Białko: 29g
Tłuszcz: 12g 
Węglowodany: 52g

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz