środa, 6 maja 2015

Omlet z soczewicą i pieczarkami

Samopoczucie dalej nie najlepsze, niedługo chyba zapomnę, jak się nazywam. Zdarzyło Wam się szukać przystanku powrotnego na jednokierunkowej ulicy? Albo nabrać powietrza by coś powiedzieć i w tej samej chwili zapomnieć co miało się na myśli? Mnie się ostatnio zdarza. Wczoraj przez przypadek natknęłam się na artykuł dotyczący aktywności fizycznej w chorobach tarczycy i juz wiem, że przegięłam z tym zwiększeniem ilości treningów. Shaun T wylewa ze mnie ostatnie poty, bo przecież nie mogę robić wersji którą prezentuje Tanya. Do tego wymyśliłam sobie to bieganie i mamy wysoki poziom kortyzolu co dzień. Na razie zwiększyłam porcję leków i wegetuję czekając na cud. A jedzenie ograniczam do rzeczy prostych i smacznych.

Tak więc dziś zapraszam na

OMLET Z SOCZEWICĄ I PIECZARKAMI 

Składniki:

2 jajka
2 łyżki mąki gryczanej
sól
pieprz
50g czerwonej soczewicy
kilka pieczarek
cebula
łyżeczka czerwonej pasty curry lub szczypta chili
zatar



Soczewicę ugotowałam wg przepisu na opakowaniu. 
Białka oddzieliłam od żółtek. Żółtka wymieszałam z mąką, solą, pieprzem i odrobiną wody, białka ubiłam  na sztywną pianę i wmieszałam delikatnie do masy z żółtkami. Na spryskanej PAMem patelni usmażyłam z obu stron omlet.
Na drugiej patelni poddusiłam cebulę z pieczarkami, dodałam ugotowana soczewicę i pastę curry, oraz zatar.. Doprawiłam solą.

Omlet nadziałam farszem.

Wartość odżywcza: 431kcal
Białko: 31g
Węglowodany: 49g
Tłuszcz: 12,3g

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz