wtorek, 24 lutego 2015

Schab surowy dojrzewający

W dzisiejszym wpisie podam Wam przepis na wspaniały schab. Wszelkie szynki parmeńskie się chowają. Wędlina jest pyszna, aromatyczna, domowa i bardzo zdrowa! Do jej zrobienia trzeba uzbroić się w cierpliwość i poczekać co najmniej 2 tygodnie, ale zapewniam - WARTO! Wszak czymże są 2 tygodnie wobec późniejszych wielu dni delektowania się białkiem w czystej postaci? :)
Tak więc schaby i pończochy w ręce i do dzieła!

Przepis zaczerpnęłam z bloga Delimamma.

Schab surowy dojrzewający

Składniki:

1kg ładnego zgrabnego schabu

35g zwykłej soli kuchennej
0,5 łyżeczki czarnego pieprzu
2 łyżki suszonego majeranku
1 łyżka tymianku
1 łyżka cukru
6 szt ziela angielskiego
5 przeciśniętych ząbków czosnku
3 liście laurowe

Majeranek, tymianek i ziele zmiksowałam w malakserze, dodałam pokruszone liście laurowe i resztę składników i utarłam na jednolitą pastę.

Oczyszczony i umyty schab wytarłam dokładnie do sucha, natarłam pastą i włożyłam do pojemnika na żywność z pokrywką. Tak spędził w lodówce 4 dni. Codziennie rano i wieczorem odlewałam wyciekający płyn, obracając schab.

Po tych 4 dniach przełożyłam mięso do cienkiej skarpetki (można użyć nogawki od rajstopy, podkolanówki, czy pończochy) i powiesiłam w kuchni w pobliżu okna na 7 dni.

Schab właściwie można juz kroić, ale ja pozwoliłam mu poleżeć jeszcze kilka dni w lodówce.

Bardzo polecam! Zwłaszcza z suszonymi pomidorami w oliwie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz