czwartek, 16 kwietnia 2015

Bakłażan nadziewany quinoa i kurczakiem

Kupiłam w Biedronce komosę ryżową (quinoa). Czaiłam się na nią już jakiś czas, jednak cena skutecznie mnie odstraszała. W końcu, gdy pojawiła się w sklepie w którym regularnie robię zakupy, postanowiłam zakupić jedno opakowanie. Quinoa jest rośliną odznaczająca się bardzo dużą zawartością białka, i to białka pełnowartościowego! Ponadto, zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe. Jest też bogatym źródłem manganu, magnezu, wapnia, żelaza, miedzi i fosforu, oraz witamin E, kwasu foliowego, B1 i B2.
100g komosy ryżowej zawiera:
344kcal
14,8g białka
5g tłuszczy
58,5g węglowodanów
7g błonnika

A ja wymyśliłam sobie danie z jej wykorzystaniem i muszę przyznać, że wyszło całkiem udane.

Bakłażan zapiekany quinoa i kurczakiem

Składniki:

1 spory bakłażan
100g komosy ryżowej
240g piersi kurczaka
mała cebula
jajko
sól
pieprz
papryka słodka
chili

Kurczaka zmieliłam z cebulą, komose ugotowałam wg przepisu na opakowaniu. 
Zmieszałam mięso, quinoa, jajko i przyprawy.
Bakłażana wydrążyłam, posoliłam, napełniłam nadzieniem. Piekłam ok 45min w 180 stopniach.

Wartość odżywcza: 493kcal
Białko: 66g
Tłuszcz: 10,3g
Węglowodany: 34,2g

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz