niedziela, 19 kwietnia 2015

Mąka kokosowa

Kupując ostatnio olej kokosowy, postanowiłam zaopatrzyć się również w mąkę kokosową. Wzięłam małe, dwustugramowe opakowanie. Tak, na spróbowanie. Upiekłam sobie z niej dzisiaj moje placuszki marchewkowe zastępując całkowicie mąkę gryczaną. I...TO JEST TO! Przepyszny, kokosowy smak, kruchość i lepsza wartość odżywcza! Zdecydowanie częściej będę sięgać po tą mąkę!

Mąka kokosowa ma więcej białka niż inne mąki (aż ok 18g!), lecz brak w niej glutenu. Dla mnie to plus, jednak trzeba mieć na uwadze, że nie nadaję się ona przez to do tworzenia wypieków (chleby, ciasta itp), gdyż nie stworzy tzw siatki glutenowej utrzymującej ich strukturę i będą się rozpadać.
Charakteryzuję się ona też dość wysoką zawartością tłuszczy (ok 10g/100g), ale należy pamiętać, że są to głównie tłuszcze średniołańcuchowe, które działają ochronnie,  przeciwwirusowo i przeciwgrzybiczo na nasz organizm. Tak jak wspominałam przy oleju kokosowym, tłuszcze te pobudzają metabolizm, więc i mąkę tę można stosować przy redukcji wagi.
Jej dietetyczną właściwością jest również to, że zawiera bardzo mało węglowodanów (19g/100g), a ogrom błonnik!

Pamiętajcie tylko, by do wypieków dodawać jej nie więcej niż 20% mąk, natomiast w plackach i naleśnikach można zwiększyć tę ilość. Będzie tylko niezbędne dodanie większej ilości płynu i delikatniejsze przewracanie na patelni. 

3 komentarze:

  1. mąka kokosowa jest super, tylko straszna z niej "pijaczka" , chłonie wodę jak szalona :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tak, ale dzięki temu i placuszków wyszło więcej :)

    OdpowiedzUsuń