środa, 24 czerwca 2015

Wołowina z groszkiem i brutalne przerwanie treningów

Od jakiegoś czasu źle się czułam. Zwalałam winę na tarczycę, na dawkę euthyroxu. Okazało się, że jest z nią ok. A ze mną coraz gorzej. Wieczorami tętno spada mi do 45 uderzeń na minutę, czuję kołatania i duszności, zawroty głowy, oraz totalny zjazd energetyczny. Ostatni raz taką bradykardię miałam przy zagrożeniu życia, gdy leżałam na oddziale zaburzeń odżywiania z wagą 45kg i przy tym samym tętnie W CZASIE SNU (!!!) budzono mnie i dawano zastrzyk na pobudzenie pulsu. No nieciekawie. A że mam dla kogo i po co żyć i na tamten świat się jeszcze nie wybieram, udałam się dziś do lekarza. Pani doktor osłuchała mnie, zrobiła EKG i stwierdziła arytmię...Skierowała na dodatkowe badania i wydała wyrok - na razie koniec z treningami!!! Dziś mnie to skutecznie usadziło na tyłku, ale mam permisję na spacery, myślę też nad jogą. No nie usiedzę na tyłku mimo, że mocy brak. Nie wytrzymam uczucia, że tyle miesięcy pracy i potu pójdzie na marne, mięśnie zacznie zalewać tłuszczyk...Wiem wiem, anorektyczne myślenie. Ale anoreksja niestety siedzi w każdej byłej anorektyczce...

Na razie nie szarżuję. Zdrowie najważniejsze!


Gorzkie żale zaliczone, czas na przepis.

Wołowina z groszkiem w strączkach

Składniki:

0,5 kg udźca wołowego
2 łyżeczki oleju kokosowego
2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
łyżeczka cukru
łyżka octu ryzowego
6 łyżek sosu sojowego
2 ząbki czosnku
ok. 0,5kg młodziutkiego groszku w strączkach

Groszkowi odciąć końcówki i pozbyć się łyka. Wołowinę pokroić na cieniutkie paseczki, zamarynować na ok. pół godziny w 2 łyżkach sosu sojowego, mące ziemniaczanej i occie ryżowym.
Groszek zbalnszować we wrzątku 3-5 minut.
Wołowinę smażyć na łyżeczce oleju kokosowego na dość sporym ogniu, aż przestanie być surowa (nie za długo!), zdjąć z patelni, którą wytrzeć.
Rozgrzać drugą łyżeczkę oleju i wrzucić osączony gorszek. Smażyć chwilę, dodać z powrotem mięso, resztę sosu sojowego i cukier. Trzymać na gazie jeszcze minutkę.

U mnie z makaronem ryżowym i sałatką z ogórka i rzodkiewki.

Wartość odżywcza: 916kcal
Białko: 122g
Tłuszcz: 21,2g
Węglowodany: 59,4g



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz